Skip to main content

Web Content Display Web Content Display

Wybory 2024

Web Content Display Web Content Display

November 2019

20191117
Previous week
Next week

ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE

Date: 17.11.2019
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE
JUBILEUSZ 25-LECIA ISTNIENIA PIERWSZEJ W POLSCE SZKOŁY PISARZY
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE
 
prowadzone przez absolwentów Podyplomowych Studiów Literacko-Artystycznych UJ
17 listopada, godz. 15.00 – 18.30, Wydział Polonistyki
 
Agnieszka Żelazko: Początkujący pisarz w świecie mediów (ul. Gołębia 16, s. 42)
 
Jak działa współczesny świat mediów tradycyjnych i społecznościowych
W jaki sposób samodzielnie budować swoją markę osobistą
Jak dotrzeć do dziennikarzy i zainteresować ich swoją twórczością
W jaki sposób samodzielnie przygotować materiały prasowe o sobie i swojej twórczości.
Jakie materiały prasowe powinny otrzymać agencje prasowe, media ogólnopolskie, regionalne, a jakie pisma branżowe i literackie
Kiedy dzwonić do dziennikarzy, jak z nimi rozmawiać
W jaki sposób komunikować się w mediach społecznościowych
Jak robić płatne kampanie w mediach społecznościowych, by były one tanie i efektywne
Jak współpracować promocyjnie z wydawcami
W jaki sposób pozyskiwać patronów medialnych do własnych książek
Chęć uczestnictwa w warsztatach należy zgłaszać pod adresem mailowym: agnieszka.zelazko@gmail.com
 
Michał Kozłowski: Warsztaty pisania tekstów piosenek (ul. Gołębia 20, s. 18)
 
Czym jest i jak powstaje tekst do piosenki
Co to jest warsztat tekściarza
Główne składowe tekstu: temat, przekaz i szlagwort
Jak dobrze rymować i skąd czerpać inspirację
Korekta, redakcja tekstu piosenki
Ćwiczenia praktyczne. Piszemy własny tekst
Publikacja utworu
Prawo autorskie
Historia polskiego tekściarstwa
 
Zgłoszenia wraz z przesłaniem dwóch własnych tekstów należy przesyłać na adres: tekstydopiosenek@gmail.com Ilość miejsc ograniczona.
 
Jola Jarecka: Warsztaty prozatorskie (ul. Gołębia 20, s. 20)
 
1. Budowanie historii i postaci na podstawie zdjęcia, fragmentu listu, artykułu z gazety 
2. Analiza i korekta nadesłanych tekstów. Skoncentrujemy się na bohaterze, dialogach, dźwiękach, zapachach i symbolach
3. Okiem autora i okiem czytelnika. Jak emocje postaci postrzega autor, jak odbiera je czytelnik Konieczność zdystansowania się do własnego tekstu. Proces dojrzewania, zamykania fabuły Wiarygodność opowieści
4. Chirurgiczne cięcia – jak skrócić, skondensować tekst, żeby był ciekawszy. Rola detalu, słowa, pobudzające zmysły

 

 
Zgłoszenie wraz z krótką prozą (do dwóch stron) inspirowaną reklamą z dwudziestolecia międzywojennego (poniżej) przesyłać na adres: jolajarecka@interia.pl