Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zebrania katedr

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

luty 2018

20180203
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

11 Seminarium Groznawcze: Te co skaczą i fruwają

Data: 03.02.2018
Czas rozpoczęcia: 11:30
Miejsce: Kraków, ul. Grodzka 64, sala 302
11 Seminarium Groznawcze: Te co skaczą i fruwają

Ośrodek Badań Groznawczych Wydziału Polonistyki UJ oraz lvl.up serdecznie zapraszają na jedenaste Seminarium Groznawcze. Gospodarzem spotkania będzie Agata Zarzycka z Instytutu Filologii Angielskiej Uniwersytetu Wrocławskiego.

Spotkanie odbędzie się 3 lutego (sobota) w sali 302 na Grodzkiej 64.

11 Seminarium Groznawcze: Te co skaczą i fruwają

Naśladowanie zwierzęcych odgłosów i zachowań, przyjmowanie ról drapieżcy i ofiary w dziecięcych zabawach, przesuwanie po planszy żółwi zmierzających ku sałacie, a wreszcie przybieranie zwierzęcej postaci, nawiązywanie więzi z chowańcami, oswajanie i przywoływanie czworonogich sprzymierzeńców, polowanie i hodowla, dosiadanie wierzchowców, eksterminacja szkodników i walka o przetrwanie, odkrywanie nowych gatunków i piękna zwierzęcych sylwetek w krajobrazach świata gry, czyli doświadczenia znane uczestnikom licznych gier fabularnych: wszystkie te przykłady interakcji gracza z fauną stanowią zaledwie próbkę złożoności ról pełnionych w grach przez zwierzęta niematerialne. Również zwierzęta z krwi i kości od tysięcy lat biorą, na różne sposoby, udział w grach i zabawach zazwyczaj – choć niekoniecznie – uwzględniających ludzkie zaangażowanie.

Wzajemne relacje zwierząt i gier są zatem skomplikowane, przez co stanowią grunt podatny na analizy reprezentujące rozmaite perspektywy teoretyczne bądź metodologiczne, od tych zorientowanych filozoficznie, etycznie czy estetycznie po podejścia przyrodnicze, społeczne lub ekonomiczne.

Program seminarium:

11:30: rozpoczęcie seminarium

11:45 – 12:40 Panel 1

Eleonora Imbierowicz, Instytut Filologii Angielskiej UWr: Walcz, wykorzystaj, współpracuj, wczuj się. Cztery funkcje zwierząt w grach

 

Szymon Kukulak, Wydział Polonistyki UJ: Zwierzęta w strategiach i city-builderach

13:00 – 14:00 Panel 2

 

Magdalena Cielecka, Instytut Sztuk Audiowizualnych UJ: Koń jaki jest, każdy widzi

 

Magdalena Kozyra, , Wydział Polonistyki UJ: Czemu gry survivalowe bolą bardziej, kiedy jesteśmy borsukami?

 

14:15 – 15:15 Panel 3

 

Mateusz Kominiarczuk, Wydział Artes Liberales UW: Od Sasa do Lasa - płynna podmiotowość jako cecha sylwiczna

 

Michał Jutkiewicz, Wydział Polonistyki UJ: Pandemic Legacy, czyli drobnoustroje jako zwierzęta oraz dlaczego mieszkańcy Madagaskaru nie chorują

 

1:30-16:30 Dyskusja

 

Z abstraktami wystąpień można zapoznać się pod adresem: goo.gl/hXWPA6