Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wybory 2024

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

listopad 2019

20191117
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE

Data: 17.11.2019
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE
JUBILEUSZ 25-LECIA ISTNIENIA PIERWSZEJ W POLSCE SZKOŁY PISARZY
ZAPRASZAMY NA WARSZTATY LITERACKIE
 
prowadzone przez absolwentów Podyplomowych Studiów Literacko-Artystycznych UJ
17 listopada, godz. 15.00 – 18.30, Wydział Polonistyki
 
Agnieszka Żelazko: Początkujący pisarz w świecie mediów (ul. Gołębia 16, s. 42)
 
Jak działa współczesny świat mediów tradycyjnych i społecznościowych
W jaki sposób samodzielnie budować swoją markę osobistą
Jak dotrzeć do dziennikarzy i zainteresować ich swoją twórczością
W jaki sposób samodzielnie przygotować materiały prasowe o sobie i swojej twórczości.
Jakie materiały prasowe powinny otrzymać agencje prasowe, media ogólnopolskie, regionalne, a jakie pisma branżowe i literackie
Kiedy dzwonić do dziennikarzy, jak z nimi rozmawiać
W jaki sposób komunikować się w mediach społecznościowych
Jak robić płatne kampanie w mediach społecznościowych, by były one tanie i efektywne
Jak współpracować promocyjnie z wydawcami
W jaki sposób pozyskiwać patronów medialnych do własnych książek
Chęć uczestnictwa w warsztatach należy zgłaszać pod adresem mailowym: agnieszka.zelazko@gmail.com
 
Michał Kozłowski: Warsztaty pisania tekstów piosenek (ul. Gołębia 20, s. 18)
 
Czym jest i jak powstaje tekst do piosenki
Co to jest warsztat tekściarza
Główne składowe tekstu: temat, przekaz i szlagwort
Jak dobrze rymować i skąd czerpać inspirację
Korekta, redakcja tekstu piosenki
Ćwiczenia praktyczne. Piszemy własny tekst
Publikacja utworu
Prawo autorskie
Historia polskiego tekściarstwa
 
Zgłoszenia wraz z przesłaniem dwóch własnych tekstów należy przesyłać na adres: tekstydopiosenek@gmail.com Ilość miejsc ograniczona.
 
Jola Jarecka: Warsztaty prozatorskie (ul. Gołębia 20, s. 20)
 
1. Budowanie historii i postaci na podstawie zdjęcia, fragmentu listu, artykułu z gazety 
2. Analiza i korekta nadesłanych tekstów. Skoncentrujemy się na bohaterze, dialogach, dźwiękach, zapachach i symbolach
3. Okiem autora i okiem czytelnika. Jak emocje postaci postrzega autor, jak odbiera je czytelnik Konieczność zdystansowania się do własnego tekstu. Proces dojrzewania, zamykania fabuły Wiarygodność opowieści
4. Chirurgiczne cięcia – jak skrócić, skondensować tekst, żeby był ciekawszy. Rola detalu, słowa, pobudzające zmysły

 

 
Zgłoszenie wraz z krótką prozą (do dwóch stron) inspirowaną reklamą z dwudziestolecia międzywojennego (poniżej) przesyłać na adres: jolajarecka@interia.pl