Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Aktualności

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

„CZY TO UZGODNIONO Z KONIEM?”

15.11.2017 Kraków, ul. Nadwiślańska 2-4 Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka zapraszają na rozmowę pt. „CZY TO UZGODNIONO Z KONIEM?” która towarzyszyć będzie promocji tomu „Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze” Katarzyny Waligóry. W dyskusji udział wezmą: prof. Grzegorz Niziołek (teatrolog) Zbigniew S. Kaleta (inspicjent) Wiktor Rubin (reżyser) Katarzyna Waligóra (autorka książki „Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze”)

Wydział Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka

zapraszają na rozmowę pt.  „CZY TO UZGODNIONO Z KONIEM?”

która towarzyszyć będzie promocji tomu  „Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze” Katarzyny Waligóry.

W dyskusji udział wezmą:


prof. Grzegorz Niziołek (teatrolog)
Zbigniew S. Kaleta (inspicjent)
Wiktor Rubin (reżyser)
Katarzyna Waligóra (autorka książki „Koń nie jest nowy. O rekwizytach w teatrze”)

Prowadzenie:
Izabela Zawadzka (koordynatorka projektów, Cricoteka)

Szczegóły: http://www.cricoteka.pl/pl/spotkanie-o-ksiazce-kon-nowy-o-rekwizytach-teatrze/

 

"Katarzyna Waligóra pokazuje teatr jako zdarzenie, w którym splata się podmiotowość ludzka i pozaludzka. Oddaje głos rekwizytom, które okazują się ukrytymi sprawcami procesu twórczego; czasem partnerami, innym razem antagonistami aktorów. Interesują ją zarówno przedmioty trywialne i codzienne, jak i przedmioty-palimpsesty, zanurzone w sieci nakładających się na siebie znaczeń; przedmioty, które funkcjonują jako miejsca wspólne zbiorowej wyobraźni, jak strój Konrada z Dziadów. Perspektywa, w której widać sprawczość rekwizytów w procesie twórczym, była możliwa dzięki odrzuceniu chłodnej, zdystansowanej pozycji badawczej. Autorka rozumie, że transparentność naukowej narracji jest tak naprawdę strategią wytwarzania obiektywizmu, manifestacyjnie więc zajmuje pozycję odmienną. Przyznaje się do emocjonalnego zaangażowania i kibicowania artystom, podgląda teatralne działania od kulis, od strony pracowni i magazynów."
Z recenzji dr Moniki Żółkoś

"Bardzo więc kibicuję tej książce: jest ożywczo nowatorska, świetnie skomponowana, stanowi świadectwo nowego typu pracy teatrologicznej (wreszcie! wchodzącej w bliski kontakt z teatrem), a przy pozorach niemal reportażowej (więc wciągającej) narracji twardo trzyma się naukowych standardów."
Z recenzji prof. Ewy Guderian-Czaplińskej

Katarzyna Waligóra – doktorantka w Katedrze Dramatu i Teatru na Uniwersytecie Jagiellońskim, recenzentka teatralna stale współpracująca z pismem „Didaskalia” i portalem taniecpolska.pl, prowadzi także warsztaty edukacyjne o teatrze dla młodzieży i dorosłych.