Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Wybory 2024

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

luty 2023

20230224
Poprzedni tydzień
Następny tydzień

Wspaniała wiadomość dla Wydziału Polonistyki UJ!

Data: 24.02.2023
Wspaniała wiadomość dla Wydziału Polonistyki UJ!

Didaskalia Gazeta Teatralna, której współwydawcą jest nasz wydział, została przyjęta do bazy Scopus - największej na świecie bazy abstraktów i cytowań z recenzowanych publikacji naukowych, opierającej się na ocenie niezależnych ekspertów z różnych dziedzin. 

Didaskalia są redagowane przez zespół w składzie:

dr Marta Bryś (Akademia Sztuk Teatralnych im. St. Wyspiańskiego w Krakowie)
dr Anna R. Burzyńska (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) 
dr hab. Marcin Kościelniak, prof. UJ (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) 
dr Monika Kwaśniewska (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie) 
Joanna Targoń

Redakcji czasopisma i współpracownikom najserdeczniej gratulujemy!!!

Czasopismo „Didaskalia. Gazeta Teatralna” powstało w grudniu 1993 roku w środowisku Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od marca 2007 roku wydawcą jest Instytut im. Jerzego Grotowskiego we Wrocławiu, współwydawcą Wydział Polonistyki UJ. Siedziba redakcji mieści się w Krakowie.
„Didaskalia. Gazeta Teatralna” obejmują refleksją krytyczną zjawiska z rozmaitych obszarów teatru i sztuki. Prócz premier teatru dramatycznego regularnie omawiamy wydarzenia z obszaru tańca, performansu, sztuk wizualnych, opery. Informacje dotyczące bieżącego życia teatralnego splatamy z refleksją dotyczącą historii i tradycji teatru oraz sztuk performatywnych widząc je jako przestrzenie wzajemnie się naświetlające i tłumaczące. Wydarzenia bieżącego życia teatralnego wpisujemy w szeroki kontekst współczesnej myśli humanistycznej. Ważny element pisma stanowią bloki tematyczne poświęcone wybranym zagadnieniom teoretycznym, politycznym, filozoficznym, które rozszerzają pole interpretacji teatru i jego obecności w życiu społecznym.
(Informacja o czasopiśmie pochodzi ze strony https://didaskalia.pl/pl